شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

4 تا از بهترين دمنوش ها براي درمان معده درد (جديدترين تحقيقات)

۹۲ بازديد

معده درد می‌تواند بسیار دردناک باشد. هنگامیکه بخاطر خوردن غذا احساس درد می‌کنید یا ناشی از گرفتگی عضلات (در دوره قاعدگی) است یا معده‌درد دارید، می‌توانید برای تسکین آن از داروی گیاهی استفاده کنید. در آشپزخانه و یا باغچه می‌توانید گیاهان زیادی پیدا کنید که بصورت دمنوش یا بصورت گیاهی مورد استفاده قرار دهید. در حال حاضر تنها تاثیر 4 دمنوش زیر بر درمان درد معده، از نظر علمی ثابت شده است و عمده مواردی که در سرتاسر اینترنت مشاهده می کنید ممکن است نظر شخصی باشند:

 

1-دمنوش نعنا

 

هرچند تصور می‌شود نعنا برای تنظیم تنفس مناسب است، در حقیقت برای رهایی از درد معده نیز موثر است. نعنا روی سیستم معده خاصیت ضد انقباضی دارد که می‌تواند شما را از شر دردهای ناشی از انقباض ماهیچه‌ها، عدم هاضمه و IBS خلاص‌کند. بااین وجود، مصرف نعنا (بصورت دمنوش یا به شکلی دیگر) باعث سوزش معده می‌شود. نعنا باعث آرام‌شدن ماهیچه باسطه که معده را از مری جدا می‌کند می‌شود؛ که می‌تواند منجر به واردشدن اسید معده به مری و در نتیجه سوزش معده بشود.

 دمنوش ها برای درمان معده درد 

بهترین دمنوش ها برای صبحانه

شروع یک روز شاداب و پر از انرژی، می تواند با نوشیدن انواع سالم و ساده نوشیدنی های طبیعی برای ناشتا همراه باشد. در این نوشتار چند نمونه از این نوشیدنی ها را که همگی ساده، اقتصادی و صرفه جویی در وقت را به همراه دارند، معرفی می کنیم:

چای سبز: 

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از روزیاتو، چای سبز که از جمله چای های پرمصرف در سراسر دنیا محسوب می شود، با دارا بودن خواص آنتی اکسیدان، محرک خوبی برای سوخت و ساز مناسب بدن در ابتدای روز است. این چای خواص دیورتیک نیز دارد که برای آن دسته از کسانی که با چشمانی پف دار از خواب برمی خیزند، گزینه مناسبی به حساب می آید. این چای، فعالیت کلیه ها را تحریک می کند. ضد سرطان قوی می باشد و محافظ طبیعی برای دندان های شما نیز هست. برای جذب بهتر چای سبز بهتر است آن را در خارج از وعده های اصلی غذایی خود میل کنید.

دمنوش زنجبیل و عسل:

اگرچه عسل و زنجبیل هر کدام به تنهایی دارای خواص بسیار زیادی هستند اما ترکیب آنها با هم متابولیسم بدن را به مقدار قابل توجهی بالا می برد و انرژی زیادی تولید می کند در نتیجه در صورتی که شما در گروه افرادی قرار دارید که بیشتر مواقع از خستگی شکایت می کنید، بی اشتها، سرمایی و بی حس و حال هستید، این دمنوش نوع بسیار مناسبی برای وعده ناشتای شما خواهد بود.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.