شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

6 تا از رايج ترين اختلالات اضطراب/استرس در ايران که بايد بشناسيد

۹۴ بازديد

عبارت «اضطراب» تنها به یک نوع شرایط اشاره نمی‌کند بلکه انواعی از شرایط را پوشش می‌دهد که می‌توانند به روش‌های مختلف بر مردم تاثیر بگذارند. دراینجا شایع‌ترین انواع اختلالات مرتبط با اضطراب در ایران را به شما معرفی می کنیم.

1-اختلال اضطراب فراگیر یا اضطراب شناور آزاد

اختلال اضطراب تعمیم‌یافته (GAD) یا anxiety شناور آزاد یک بیماری مزمن است که در آن بیماران اغلب احساس ترس و نگرانی در مورد جنبه‌های زندگی مانند سلامتی، پول خانواده کار یا مدرسه دارند، در حالی که طبیعی است که در مورد جنبه‌های خاصی از زندگی نگران باشند، افراد مبتلا به GAD مشکل خود را در مورد یک مساله خاص کنترل می‌کنند.

افرادی با اضطراب فراگیر ترس را تجربه می‌کنند که معمولا ً غیر واقعی یا خارج از میزان مورد انتظار در طول شرایط است. همچنین انتظار میرود این افراد به علت مواردی از قبیل شکست یا فاجعه دچار اختلالات در وظایف روزانه خود در کار یا مدرسه و در رویدادهای اجتماعی و روابط شان شوند.

طبق انجمن اضطراب و افسردگی آمریکا، GAD سالانه حداقل 6.8 میلیون بزرگ‌سال را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد که معادل با 3.1 درصد از جمعیت آمریکا است و دو برابر زنانمبتلا به احتمال زیاد تشخیص داده می‌شوند. علائم معمول عبارتند از:

ادامه مطلب لینک زیر:

اختلالات اضطراب

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.