شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

7 تا از بهترين دمنوش ها براي تقويت و رشد پياز مو (جديدترين تحقيق

۱۰۹ بازديد

در این مطلب از چندین مجله معتبر پزشکی از سرتاسر دنیا کمک گرفته ایم تا دمنوش هایی که به تقویت مو کمک می کنند را به شما معرفی کنیم. در حال حاضر تنها تاثیر 7 دمنوش زیر از نظر علمی ثابت شده است.

1-اسطوخودوس

چای کیسه‌ای اسطوخودوس بوی معطری دارد؛ زیرا چای اسطوقدوس از گل‌های خشک‌شده تشکیل شده‌است. این چای بوی فوق العاده‌ای دارد، زیرا علاوه بر بوی گل بوی رزماری و نعنا نیز می‌دهد.

خصوصیات اسطوخودوس باعث کاهش التهاب، تقویت سیستم ایمنی بدن، رفع مسمومیت و بهبود کیفیت خواب می‌شود. بعنوان شوینده مو، اسطوخودوس توانایی نرم کردن پیازچه مو، مبارزه با عفونت‌ها و حتی جلوگیری از ریزش مو بشود.

بهترین دمنوش ها برای تقویت و رشد پیاز مو 

فواید و مضرات ریشه شیرین بیان

جوشانده ریشه شیرین بیان یکی از قدیمی ترین دمنوش های انسان در سراسر دنیاست. از گذشته های دور در غرب آسیا و شرق اروپا از ریشه شیرین بیان برای مصارف خوراکی و دارویی استفاده شده است. مصارف پزشکی این گیاه از زمان های قدیم در مصر، بعنوان شیرین کننده نوشیدنی های فرعون و همچنین در ایران، چین و یونان برای ناراحتی های معده، مشکلات تنفسی و کاهش التهاب رایج بوده است.

ماده موثره ریشه شیرین بیان «گلیسرایزین» نام دارد که باعث ایجاد طعم شیرین و البته خواص مختلف این گیاه می شود. از دیدگاه علمی برای ریشه شیرین بیان فواید و مضرات احتمالی بیان شده که در ادامه به آن ها می پردازیم.

 

۱. فواید احتمالی ریشه شیرین بیان 

۱-۱. کاهش ریفلاکس و سوء هاضمه 

بر اساس مطالعات عصاره ریشه شیرین بیان باعث کاهش ریفلاکس، سوزش سردل و ناراحتی های معده می شود. البته این نتایج بر اساس مکمل حاوی عصاره شیرین بیان (نه جوشانده) گزارش شده است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.